הבלוג שלי בפייסבוק

יום שלישי, 13 באפריל 2021

בעבודה

אז סוף סוף התחלתי עבודה חדשה ולאט לאט אני משאירה מאחור את התקופה הקשה שעברתי. אני שמחה שאני מצליחה להתגבר על דברים שהטרידו אותי ומתחילה תהליך של שינוי. הגעתי למסקנה שהישיבה בבית בחוסר מעש לא מתאימה לי ושאני זקוקה למסגרת, לקום כל יום בבוקר ולצאת לעבודה. יחד עם זאת לא כל כך קל לי לחזור לשיגרה של עבודה יומיומית, ללחץ, לאינטנסיביות כך שאני מרגילה את עצמי ללכת לישון מוקדם כדי שאהיה עירנית בבוקר ואוכל לתפקד כרגיל.

בהתחלה באמת שמחתי שאני מתחילה לעבוד אבל עכשיו קצת יותר קשה לי. אמנם אני עובדת בשירות לקוחות אבל העבודה שלי לא קלה. אני עובדת במוקד שירות במשך 6 שעות רצופות, עם הפסקה של 20  דקות, שע"מ לקבל אותה אני צריכה להזכיר לאחראים עלי שוב ושוב שעדיין לא יצאתי להפסקה, כי לאף אחד מהם זה  לא ממש איכפת.. אפילו כדי לצאת לשירותים אני צריכה לבקש רשות ולא תמיד מאשרים לי כך שלפעמים אני פשוט נאלצת להתאפק למרות שאני ממש צריכה...

לפעמים אני מרגישה שמתייחסים אלי בעבודה כמו ילדה קטנה שרק 
מחפשת תירוצים כדי לא לעבוד ואולי זה נכון לגבי הצעירים יותר אבל לא לגבי שיש לי קצת יותר ניסיון ומוסר עבודה. ההרגשה היא שהגעתי למקום עבודה שאם לא אלחם על הזכויות שמגיעות לי, לא אקבל אותן

גם לגבי חול המועד - כשכולם מקבלים חופשות באופן אוטומטי, אני צריכה לדאוג ולתזכר את האחראים עלי שאני לא מעוניינת לעבוד בימים האלה. 
העבודה הזאת כל כך אינטנסיבית כך שאפילו אי אפשר להחליף כמה מילים עם זו שיושבת לצידי סתם כדי שיהיה יותר נחמד. הסיבה היחידה שאני נשארת שם היא בגלל ששעת  היציאה נוחה לי ומאפשרת לי להתפנות אחה"צ לעיסוקים אחרים..

לפעמים אני מסתכלת קדימה לעבר עתיד וחושבת על השנים שעוד נותרו לי לעבוד כשאני בסה"כ בת 39 וזה מתסכל... מתסכל לדעת שהעתיד שלי מורכב רק מעבודה... בלי שום דבר מרגש או מעניין ששווה לחכות לו.

 

3 תגובות:

arik benedek chaviv אמר/ה...

ברוכה הבאה לאתר שלנו.
עבודה ששוללת את חירויות הפרט הבסיסיות ביותר היא העבודה שלך. קראתי פעם, על עתונאית אמריקאית שכתבה מחקר התנסותי על חיי עוזרות בית. התיאור שלך די מתקרב לדה-הומניזציה ולהיותן שקופות לגמרי.
אחת הפתרונות לבעית הצרכים [כי אסור להן להשתין/לחרבן בבית המעבידה] הוא חיתול למבוגרים. ולא אני לא מתלוצץ.
לגבי עבודה.. אין לי מושג אם המקום בו את עובדת מפריש לך כסף לתוכנית פנסיה כלשהי. אם הם לא עושים זאת, אני ממש ממליץ לך לקנות לך תכנית קופת גמל, או להתחיל להשקיע כסף באג"ח או במניות שמרניות, כך שכשתגיעי לגיל בו תרצי להפסיק לעבוד תהא לך איזו הכנסה שתוכלי לחיות ממנה.
מפוסטים קודמים שלך הבנתי שבלית ברירה את חייבת בעצם לקיים את עצמך. שאחה"צ לא פנוי ל"פנאי" אלא לטיפול בבתך. אני מחזיק לך אצבעות חזק חזק שתצליחי למרות הקשיים.

כותבת על עצמי אמר/ה...

תודה על התגובה.
גרמת לי לפתוח את תלוש השכר שלי לבדוק אם המקום מפריש לפנסיה וכן - זה כנראה הדבר היחיד החיובי בחברה שבה אני עובדת

arik benedek chaviv אמר/ה...

עכשיו אני ממליץ, לברר באופן קבוע במקום בו כתוב ששם הם מפרישים לפנסיה אם הכסף באמת מגיע אליהם.

אז מה התחדש אצלי?

 חלף זמן רב מהפעם האחרונה שעידכנתי, האמת שלא ממש היה לי חשק לכתוב כי הכתיבה קצת מאלצת אותי להכנס פנימה ולהיות עם עצמי והיה לי קשה למצוא את ה...