הבלוג שלי בפייסבוק

יום שני, 17 במאי 2021

חברות וקשרים

 לאחרונה אני נזכרת בחברות ומכרות מהעבר שהקשר איתן נותק בעקבות מריבה או סתם בגלל שהוא לא צלח את מבחן הזמן ועולה בי תחושה של פספוס, שהחמצתי הזדמנות לקשר עם חברה טובה.

ככל שהזמן חולף אני מבינה עד כמה זה קשה לייצר ולבנות קשרים. לפעמים אני חושבת שהעקרונות שנלחמתי עליהם בעבר לא שווים את הניתוק של היום ואת תחושת הבדידות שאני חווה מידי פעם. לפעמים אני תוהה אם הייתי צריכה להתפשר יותר על דברים שחשובים לי או להעלים עין מדברים שלא מוצאים חן בעיני, אולי הייתי צריכה לדעת לשים דברים בצד ולוותר יותר. כנראה שאלו תובנות שרוכשים עם השנים אחרי שמתנסים בחיים ומגיעים למסקנה שאנחנו קצת לבד, ואז מוכנים להוריד מהאגו וליזום. 

כבר הרבה שנים שאני מנסה קצת להוריד מהאגו שלי ופעמיים בשנה בראש השנה ובפסח אני שולחת ברכות לכל החברות שלי, שאין לי קשר מבוסס איתן קרוב ל- 10 שנים, רק כי חשוב לי לשמור על קשר ולא לנתק לגמרי. מהצד שלהן מתקבלת תגובה מנומסת אך אין יוזמה מצידן כך שלפעמים אני לא יודעת האם הניסיון שלי ליצור קשר משנה משהו אצלן והאם הן בכלל חושבות עלי או נזכרות בי  כמו שאני זוכרת ונזכרת בהן.

לפעמים קשה לי לקבל את זה שהזמן מייצר מרחק, ושאת מה שהיה בעבר לא ניתן להשיב. אני יודעת שבעבר הייתי יותר חברתית ותקשורתית בעיקר כי היו סביבי אנשים שהכרתי ואהבתי שגרמו לזה לקרות אך כיום המצב שונה. גם כשאני פוגשת את אותם האנשים שאהבתי, את המכרה הזאת שדיי חיבבתי, בתוכי אני מתרגשת בדיוק כמו בעבר אך כבר לא מצליחה למצוא נושאים לשיחה, מרגישה את המרחק שנפער ביני לבינה ולכמה שניות משתרר שקט, לא מוצאים מה לומר ואז הפגישה מסתיימת מבלי שהחלפנו אפילו מילה אחת.

קשה לי להשלים עם העובדה שהזמנים משתנים וגם אנחנו, שמה שהיה בעבר כבר לא רלוונטי להיום. לפעמים אני מרגישה כמו פעם אבל המציאות מוכיחה אחרת. אני נאחזת בשאריות מהעבר ומנסה לשמר אותו ושוב יוצרת קשר עם חברות של פעם, ושוב לא מתעלמת מאותה מכרה גם כשאין לנו על מה לדבר, העיקר שלא יתנתק לגמרי... גם שהכל חד צדדי אני עדיין מנסה, כי אולי יש סיכוי שבכל זאת אצליח להחזיר אלי אנשים שהתרחקו  ולייצר קשרים משמעותים בחיי, כמו שהיו לי פעם.  


6 תגובות:

arik benedek chaviv אמר/ה...

האמת, אני ידוע כמי ש"מחסל" קשרים חברתיים. יש לי חבר אחד טוב, מספיק לי, באמת.

שיק אמר/ה...

אני מאוד אוהבת את חברותי. הן כמובן מרושתות במעגלים. המעגל הקרוב ביותר מעגל שני ומעגל שלישי. רוכשת אותן עם השנים. ככה לאט אבל בכדי לשמור על הקשרים צריך להשקיע. כמו בכל דבר ולא עם כולן זה ניתן כך שיש שנעלמות עם השנים...

empiarti אמר/ה...

הזמן שעובר ונסיבות החיים המשתנות וגם עצם העובדה שאנחנו כל הזמן מתפתחים ומשתנים ומתבגרים - משפיע גם על מערכות היחסים שלנו. זה די מופלא בעיני שאנשים רבים מתרועעים שנים רבות עם החברים מהתיכון או הצבא, כאשר ברור שכל אחד מהם כבר אינו באמת מי שהיה כאשר החברויות האלה נוצרו.
אצלי, אולי משום שעברתי דירה, עיר וארץ הרבה פעמים בילדותי, התרגלתי שכל כמה זמן משתנות החברות, משתנה החבורה, וגם כאשר לבסוף השתקעתי זמן רב במקום אחד נוף חיי החברה שלי השתנה ללא הרף.
את הבדידות הכי גדולה, מבחינת קשר עם חברות, חוויתי בעשר השנים הראשונות של נישואיי וכשאשר נולדו לי ילדיי. אחר כך התחילו להיווצר חברויות חדשות - ממקומות עבודה, לימודים, וכמובן הורים של חברי הילדים ושכנים. אוסף החברות והחברים שיש לי היום מגוון מאד וכולל "נבחרים" מכל תקופה כזאת.

כותבת על עצמי אמר/ה...

גם לי פעם היו מעגלים כאלה אבל רוב הקשרים התנתקו עם הזמן.
מסכימה איתך שכדי לשמור על קשרים צריך להשקיע

כותבת על עצמי אמר/ה...

פעם גם אני חשבתי שמספיקה לי חברה אחת אבל בדיעבד לא הייתי מתנגדת לעוד כמה, זה תמיד יכול להיות נחמד

כותבת על עצמי אמר/ה...

אני עברתי ארץ לתקופה של 3 שנים אז כל הקשרים שהיו לי עד התקופה הזו התנתקו.
מקווה שיהיו לי עוד הזדמנויות ליצור חברויות חדשות

על טיפולי הפוריות ועל התחביב החדש

 הרבה זמן לא עדכנתי מה קורה איתי. לא בגלל שלא היה לי זמן אלא בגלל שהתחלתי עם תחביב חדש של אפייה ואת רוב הזמן הפנוי שלי אני מעדיפה לבלות במטב...