הבלוג שלי בפייסבוק

יום ראשון, 16 בינואר 2022

חופשת מחלה

 לפעמים כל מה שצריך בשביל להרגיש טוב ולהחזיר את החיוך לפנים זה לקחת חופש מהעבודה...  החופש הזה לא צריך להיות ארוך או אפילו להתפרס על שבוע, גם יומיים מספיקים בשביל לנוח ולהחליף אווירה 

לפעמים כל כך קשה למצוא את הזמן הזה, נכנסים ללופ של עבודה, מתרגלים לשיגרה ואז לא תמיד אפשר לקחת חופש, עד שפתאום קורה משהו שמאלץ אותנו להפסיק. לפעמים הגוף פשוט מאותת לנו שאנחנו זקוקים למנוחה

אז לאחר שקצת לא הרגשתי טוב והגוף שלי אותת לי, קיבלתי 2 ימי מחלה ומבחינתי זה חופש לכל דבר. כשהגעתי לרופא המשפחה הוא היה מוכן לתת לי כמה ימי מחלה שרק ארצה למרות שלא הייתי כל כך חולה וזה כבר גרם לי להרגיש טוב יותר. אחרי תקופת עבודה אינטנסיבית, ימי המחלה הפכו להיות הדבר הכי טוב שקרה לי והחיוך לא ירד לי מהפנים, הייתי כל כך זקוקה לחופש הזה וממש חשתי הקלה שקיבלתי אותו.

הדבר הראשון שעשיתי לאחר מכן היה לשלוח הודעה לאחראית עלי, כי בעבודה שלי צריך להודיע 12 שעות מראש במידה ולא מגיעים. אגב, הדרישה הזו בעיני מעידה על חוסר התחשבות כי לפעמים יש מקרים שבהם מתעוררים בבוקר ולא מרגישים טוב ואז אין ברירה אלא להגיע חולים.

תמיד כשאני נשארת בבית ולא הולכת לעבודה לבעלי ולי יש מנהג ללכת לארוחת בוקר בבית קפה וזה מה שאנחנו מתכננים לעשות היום, מעין בילוי זוגי יחד, דבר שקשה יותר להוציא לפועל ביום יום כששנינו עובדים. זה תמיד מרגיע ומרענן לפתוח כך את הבוקר. 

תיכננתי גם לנסות להכין מאכל חדש לארוחת צהרים, במקום הדברים הרגילים שבדר"כ אני מכינה וגם סתם לשבת ליד הטלויזיה ולא לעשות משהו מיוחד.

מאוד משמח אותי שיש ימים כאלה, שפשוט אפשר לנוח, להתרפק על הזמן שיש לי לעצמי. זה כל כך מרגיע ומטעין בכוחות מחודשים, ותמיד מזכיר לי שאני צריכה לקחת חופש לעיתים קרובות יותר 


2 תגובות:

n_lee אמר/ה...

האמת אנחנו נמצאים בחברה שמקדשת את העבודה.
לא סתם אנשים מגיעים חולים לעבודה, העיקר לא לפספס יום, שלא יסתכלו עלייך עקום.
הבעיה עם זה, שאנחנו לא נותנים לגוף לנוח, לפעמים בדיוק בזמן שהוא צריך.
איזו מן בקשה מוזרה להודיע 12 שעות מראש שלא מגיעים לעבודה כי חולים. איך את אמורה לדעת 12 שעות מראש שאת חולה? היו לי פעמים שהגעתי לעבודה והכל היה בסדר ותוך כמה שעות הרגשתי ממש גרוע.
מחלה זה לא משהו שאפשר לחזות מראש.

חייבת לציין שזו פעם ראשונה שאני משתמשת במערכת תגובות הזאת...
אצל רוב מי שאני קוראת יש דיסקוס (אם כי הוא דיי מקרטע כבר תקופה ארוכה)

כותבת על עצמי אמר/ה...

כשהייתי סטודנטית הייתי מגיעה חולה ללימודים אבל לעבודה אין מצב.
יצא לי כבר להודיע 12 שעות מראש על מחלה, אבל אז הייתי דבוקה לשעון כדי שחס וחלילה זה לא יהיה פחות מ-12 ואז לא יאשרו.

האמת שפחות התחברתי לדיסקוס, מערכת התגובות הזאת נראית לי פשוטה יותר...

אז מה התחדש אצלי?

 חלף זמן רב מהפעם האחרונה שעידכנתי, האמת שלא ממש היה לי חשק לכתוב כי הכתיבה קצת מאלצת אותי להכנס פנימה ולהיות עם עצמי והיה לי קשה למצוא את ה...